Ali dieta brez glutena redi?

Vsak od nas, ki so nam diagnosticirali celiakijo, se mora držati brezglutenske diete. Tisti, ki
so že od otroških let navajeni na to dieto, jim seveda le-ta ne predstavlja tako bistvenega nihanja
v telesni teži, kot pa ga lahko nam, ki smo se z njo spoznali šele kasneje, v odrasli dobi.

Jaz sprva sploh nisem pomislila na povezavo med brezglutensko dieto in tem da bi se utegnila
zaradi nje zrediti. Prej bi rekla, da sem podzavestno mislila, da bo celo še kakšen kilogram odšel
stran od mene.

Zgodilo pa se je ravno obratno. Po nekaj mesecih navajanja na novo dieto in seveda sem se je
pridno držala, sem opazila, da se je začela počasi dvigovati moja teža, ki jo mimogrede nekako
tudi redno merim. Poleg tega sem opazila rahle spremembe, povezane s počasnim poviševanjem
telesne teže tudi na svojem telesu. Kot se seveda za žensko spodobi, me je pograbila manjša panika in
še dodatna jeza nad boleznijo, da kaj mi je pa sedaj še tega treba. No, nekaj časa in nekaj diplomatskih
prijemov iz strani mojega moža je bilo potrebno, da sem sprejela tudi to “dodano vrednost”  k
celiakiji.

Ko sem kasneje raziskovala in na večih koncih poizvedovala po mnenjih in izkušnjah, je dejansko
res tako, da se telesna teža po uvedbi brezglutenske diete pri bolnikih s celiakijo praviloma poviša.
To pa zato, ker se vnetno stanje v obolelem delu črevesja popravi in začne svojo funkcijo počasi
opravljati nazaj, kot je treba. Malabsorpcija hranil se zmanjša in stranski rezultati se pojavijo tudi
v obliki dodatnih kilogramov, vendar tudi kar je še bolj pomembno, pojavi se tudi bistveno
izboljšanje telesnega počutja in posledično več življenjske energije.

Rešitev? Kot povsod, je tudi tukaj rešitev, ki jo morate pripraviti najprej v glavi. Potrebno je sprejeti
nov način življenja, potem dieto, nato nekaj dodatnih kilogramov in spet malce prilagoditi način
življenja s prilagoditvijo te diete. Odvzemite hrano tam, kjer menite, da jo lahko in da ne bo vplivala na
vaše zdravje in počutje. Kljub temu, da ste na brezglutenski dieti, lahko poskrbite, da bo le-ta zdrava in
vitalna dieta. Če ste pred tem spadali med bolj suhe in ste se počutili slabo zaradi simptomov, bo težko
naenrat obdržati staro težo in se navajati na kompleksno dieto brez glutena.  Tudi za telo lahko to
pomeni še večji šok.

Zato predlagam malce bolj počasen pristop; spoznajte se z boleznijo, z brezglutenskimi živili, nato s
pripravo jedi, najprej osnovnih, kasneje bolj zahtevnih…začeli boste bolj ceniti hrano, verjemite…in šele,
ko boste bolj vešči teh navad, začnite z nutricistiko živil in prilagoditvijo diete. V nasprotnem primeru
se vam lahko namreč zgodi, da boste nihali med tarnanjem in pregrehami s prepovedano hrano, ker bo
zalogaj sprememb prevelik.

Če pa spadate med tistih nekaj redkih “srečnic ali srečnežev”, ki se jim ob uvedbi brezglutenske diete
telesna teža celo zniža, pa tudi morda ni odveč nasvet, da bi ob prehitri izgubi teže prav prišla pozornost
in samo-opazovanje, zakaj je temu tako.

Če povzamem; nikar naj vas dodaten kilogram na telesu ne spravi preveč v slabo voljo in obup, saj boste
imeli še dovolj časa, da ga z rednim in ustreznim gibanjem ter z več osebnega pristopa k pripravi jedilnika,
tudi odstranite.  Celiakijo je potrebno jemati kot celostno in sistematsko spremembo načina življenja na
bolj zdravega.